Nu börjar jag bli lite julsugen


Ja, trots värmen smyger sig suget för julen och höstmyset på mig.
Vi har nu klivit in i augusti, månaden då jag brukar ha fått nog av värmen och börjar julblogga istället för att sola och bada. Jag har redan gjort ett inlägg där jag presenterat årets bloggdesign och hälsat er välkomna till den nya bloggen, med mera. Välkomna återigen, nu drar jag lite smått och diskret igång julbloggen för i år.

Jag tänkte att jag skulle gå igenom några saker som är annorlunda gentemot förra året. Förutom att bloggen har fått en ny adress, nytt namn och så vidare så har även Jag förändrats... lite. Jag kommer satsa på mer välskrivna och intressanta texter i inläggen i år. Mår lite dåligt när jag ser tillbaka och stöter på inlägg helt utan eftertanke och intressant syfte. Jag älskar att skriva och det är viktigt för mig att göra det rätt. Men bli inte rädda, jag har inte blivit fullt så strikt som det låter!

Mer som är nytt för i år är att jag har blivit ett år äldre och skaffat mig en symaskin. Jag invigde symaskinen med att göra en julstrumpa dock blev den hemskt ful och alldeles för smal. Ytterst små julklappar kommer ner där. Men jag får ge det ett nytt försök under hösten. Gör om, gör rätt. Övning ger färdighet. På tal om hösten så kommer jag i år att ha lite vettiga saker för mig, jag ska nämligen börja på Molkoms folkhögskola den 18 augusti. Under april-juli gick jag deras studiemotiverande kurs och nu ska jag gå en allmänkurs och skaffa mig lite betyg på gymnasienivå. Förhoppningsvis så kommer detta inte att påverka mitt bloggande allt för mycket, jag har ju kvällar, helger och lov på mig att hinna jula.

Annars så har inte mycket mera hänt. Jag har köpt och fått några nya julfilmer som jag ska visa senare. Jag ska även luska fram lite information om årets julkalender för personligen så har jag ingen aning om vad den kommer att handla om. Vet att jag läste lite kort om den i våras men hade inte mycket intresse för det då. Nu dock...


Förresten, med eller utan fallande snö i bakgrunden på bloggen? Jag är lite osäker...

Skicka en kommentar

7 Kommentarer

  1. MED fallande snö tycker jag, det ser så juligt ut. Bloggen har blivit väldigt fin tycker jag. Jag ska också börja studera i år, på universitet så jag hoppas verkligen att jag kommer hinna med bloggen så mycket som jag vill.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! Vad roligt. Ja, jag hoppas också på att tiden kommer räcka till... men det gör den nog :)

      Radera
  2. Med! Det är så himla mysigt. :) Perfekt att de inte skymmer texten heller, sett många bloggar som har det så.

    SvaraRadera
  3. Vad trevligt att jag inte är den enda som börjar bli sugen på julen...! Man känner sig lite knäpp, men här i julbloggarnas värld är det helt OK. Jag har startat en blogg under året, och nu är det dags att börja en ny lista på JULBLOGGAR SOM JAG FÖLJER! Din blogg blir den första jag lägger upp där!
    Har du börjat fundera på julklappar än?
    Kram från Våran Lilla Vrå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, här i julbloggarnas värld är det mer än okej. Åh, vad roligt!
      Nej, inte direkt. Jag har antecknat några idéer som jag poppat upp men inget mer än så.
      Kram

      Radera
  4. Jag har alltid gillat din blogg eftersom den är välskriven, och det i ärlighetens namn är det jag uppskattar mest, så jag tycker inte du ska vara så hård mot dig själv på den punkten! ;-) Sedan är det jättekul att du har blivit med symaskin. Jag älskar att sy, särskilt julgrejer. Och misströsta inte, julstrumpor är rätt kluriga att få till! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra, tack! Jag är mest hård på punkten med innehållet. Jag har gjort inlägg som inte alls varit bidragande till varken min jullust eller någon annans, den punkten är jag hårdare på nu så att alla mina inlägg känns genomtänkta och intressanta.
      Ja, det där med att sy har smugit sig på mig det senaste året. Haha, får se om jag vågar testa fler julstrumpor till hösten :)

      Radera