Julkalendern 2014: Piratskattens hemlighet

Bild: SVT
"Årets julkalender i SVT... 
... är ett magiskt och spännande äventyr om syskonen Minna och Sam som åker utomlands med sin mamma till Orkidékusten vid Medelhavet för att fira jul. Men den idylliska Orkidékusten är hotad och det enda som kan rädda den är om de kan hitta den legendariska piraten Aquilas försvunna skatt. Tillsammans med sin kusin Bianca bestämmer sig barnen för att hitta den mytomspunna piratskatten. Men de förstår snart att det även finns andra som letar efter skatten som inte har samma hederliga avsikter."

Skådespelar gör bland annat Lea Stojanov, Buster Isitt och Alexandra Breschi.

Jag är skeptisk till årets julkalender, bland annat för att den utspelar sig utomlands och handlar om pirater, eller piratskatter i alla fall. Det är så långt ifrån juligt man kan komma och jul vill jag ha i en julkalender, gärna i stora mängder. Men detta ska bli... intressant.

Vad tror ni om Piratskattens hemlighet?

Skicka en kommentar

7 Kommentarer

  1. Jag har inte särskilt höga förväntningar.. Jag vill ha snö och jul i julkalendern! Såklart!

    SvaraRadera
  2. Den verkar otroligt dålig, ärligt talat! Som du skriver, att det är utomlands och pirater, nej nej nej. Vart är julkalendrarna med snö och julmys? Det känns som en julkalender man inte kommer att följa i år, tyvärr. Det återstår att se.

    Vilken negativ kommentar det blev, haha (:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag håller med dig, förväntningarna är inte höga och känslan av att man kommer uppskatta och följa kalendern är inte stor, tyvärr...

      Radera
  3. Jag känner mig också skeptisk till årets julkalender. Jag vill ha snö och jul, inte pirater och utomlands.

    SvaraRadera
  4. Jag älskar piratmysterierier men samtidigt vill jag ju ha SNÖ! Kommer dock titta utan förutfattade meningar:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska också ge den en chans och kolla utan förutfattade meningar :)

      Radera