Julplaner, juldoft och Jesus

Årets julfiranden är planerade! I dagarna tre firar jag jul i år och börjar redan på söndag. Den 22 december går jag och min syster över till mamma och julmyser med henne och syskonen. Vi ska äta julmiddag, godis, se på julfilm, umgås och öppna julklappar. Den 23 blir det uppesittarkväll hemma med pappa och syrran. Vi ska spela Bingo och julmysa samt öppna julklappar. På julafton åker syrran och firar jul med sin killes släkt så då blir det bara jag och pappa hemma, jag tror i alla fall att jag kommer stanna hemma för mitt andra alternativ är inte så lockande. Vi ska väl se på Kalle, äta julmat och godis, dricka must och bara vara. Kanske sparar någon julklapp att öppna på julafton också. Ja, detta är i alla fall våra julplaner för i år.
Hur ser dina planer ut?
 
Bilder från Instagram, @johannaewaberglund
 
Idag har jag gjort nejlikoapelsiner så nu doftar det jul! 
 
För några veckor sedan fick jag min första egna julkrubba av min syster, hon tyckte att jag borde ha en sån eftersom att jag gillar julen så mycket. Det var verkligen gulligt av henne, julkrubbor är fina tycker jag.

Skicka en kommentar

0 Kommentarer