Gratisreklam?

Det här inlägget har inte så mycket med julen att göra men det berör bloggen och jag känner att jag måste få det skrivet.
Jag har under den senaste tiden fått ett antal mejl från människor som driver olika hemsidor (b-sidor) på nätet. De försöker nästla sig in här genom att först berömma bloggen, presentera sina hemsidor och sedan tigga om en länkplats i menyn eller ett tipsinlägg och oftast erbjuder de ingenting i gengäld. Min blogg är ingen reklampelare och jag tänker inte ge massa gratisreklam, så snäll är jag inte ens i juletid, och jag länkar och tipsar endast om de sidor som jag själv finner intressanta. Skulle de be om ett samarbete och jag blir erbjuden något generöst i gengäld så skulle jag såklart fundera på saken. Hittajulklappar.nu till exempel, de erbjöd mig två biobiljetter mot ett inlägg. Win-Win ska det vara. Rättvist.
 
 
Håller du inte med?
Skulle du kunna tänka dig att göra reklam gratis?

Skicka en kommentar

0 Kommentarer