Det här med julgranar

Det är endast en vecka kvar till julafton, sju dagar (!!), och de flesta har nog fått upp sina julgranar nu. Jag klär min under tredje adventshelgen och ja, det är en plastgran. Jag fick en kommentar om att jag som julälskare hade en julgran i plast och avsändaren var mycket förvånad över det, men såhär ligger det till. Personligen föredrar jag äkta granar då de oftast är finare i både färg och form (och på (när)bild) och i mitt framtida egna boende så kommer det troligtvis att finnas en äkta gran till jul. För tillfället så bor jag hemma hos min pappa och här har vi alltid haft plast och det är ingen idé att försöka ändra på det. När mamma bodde på landet hade vi alltid äkta så jag är uppväxt med både och och båda fungerar för min del.
 
En julgran är ett måste. Hellre en plastgran än ingen gran alls, men allra helst en äkta - så känner jag.
 
Brukar du ha julgran?
Äkta eller plast?

Skicka en kommentar

0 Kommentarer