När Johanna bjuder in till julfirande

Jag och min syster stod och gjorde Ischokladpraliner med apelsinkrokant nyss (bilder och recept kommer när de stelnat) och då berättade hon för mig att hon skulle komma hem till mig och fira jul, när jag flyttat hemifrån, vilket gjorde mig otroligt glad. Hon ser mig som en riktig traditionell julfirare med massa god julmat, godis, glögg, Kalle Anka klockan tre, tomte, stor glittrande julgran, levande ljus och musik, och såklart massa julstämning. Äntligen någon som förstår sig på mig.. hoho. Jag skulle verkligen vilja göra det där, bjuda in min syster och mina kära till mitt hem den 24 december och ge dem en julafton som de sent ska glömma :)
 
När jag tänker efter så har jag nog aldrig upplevt en julafton som jag minns extra väl, som har varit extra magisk. Men och andra sidan så har mitt vuxna liv precis börjat och min syn på julen förändrats med åren så det kanske kommer, för självklart så har jag fina minnen med det där lilla extra från när jag var liten, då klapparna var viktigast. :)
 
 
Har du upplevt din drömjul?

Skicka en kommentar

0 Kommentarer