Jullista

Denna lista har cirkulerat bland julbloggarna ett tag. Jag har ingen aning om vem som skrivit den men här är i alla fall mina svar, + några mysiga bilder från Pinterest:
 
 
Vet du hur/var och med vilka du ska fira julafton i år? 
Nej, men jag hoppas på att det blir hos mormor och morfar med mamma, morbror och syskonen, och kanske moster och kusinerna. Annars stannar jag nog hemma med pappa.
 
Vet du hur du ska fira nyår, isåfall hur? 
Ingen aning.. 
 
Vad önskar du dig i julklapp? 
 
Brukar du stiga upp och åka på julotta på juldagsmorgonen eller har du gjort det förut? 
Aldrig gjort men det låter mysigt. Är inte så troende men älskar kyrkan, speciellt vid jul och Lucia. 
 
Har du börjat köpa julklappar ännu? 
Yes. 
 
Vilken scen är bäst ur Kalles jul klockan 3 på julafton? 
Tomtens verkstad och Plutos julgran. 
 
Brukar dina julaftonar leva upp till dina förväntningar? 
Det varierar. Nu har jag i alla fall lärt mig vilka platser jag ska undvika att fira jul på, och även vilka människor jag ska undvika att fira jul med. 
 
Brukar du känna att det är skönt när julen är över? 
Om julfirandet blev lyckat och stämningsfullt och jag känner mig "tillfredsställd" för den här gången så kan det vara ganska skönt.
 
Vad är viktigast och minst viktigt på julbordet? 
Julskinka
 
Minst viktigt: Dopp i grytan
 
Vilken julmustsort är godast? 
Apotekarnes och Nygårdas. 
 
Vilket glöggmärke är godast? 
-
 
Har du firat jul utomlands någon gång? 
Nej.
 
Vilken jullåt är den bästa, varför?  
Where Are You Christmas - Faith Hill. Den är bra, fin och stämningsfull.
 
Vilken julfilm är den bästa, varför? 
Grinchen. Den är rolig, mysig, har ett fint budskap och massa julstämning!
 
Bästa julkalender? 
Håkan Bråkan.
 
Vilken artist tycker du är juligast av alla? 
Bing Crosby.
 
Har du varit Lucia någon gång? 
Nej, alltid tärna...
 
Vad är ditt bästa råd för en bra jul? 
Njut av stämningen. Ha mysigt. Ät massa gott, man behöver inte räkna kalorier mellan jul och nyår (du får fripass). Umgås med nära och kära.

Skicka en kommentar

0 Kommentarer