Julmys mitt i natten

Jag är en riktig nattuggla och går sällan till sängs före 02:00, sån är jag. Sitter ofta uppe och myser med någon film eller serie. Nu ser jag på mitt senaste tillskott i julfilmshyllan, I'll Be Home For Christmas, och virkar på min blivande halsduk, eller det är tänkt att bli en halsduk i alla fall.
Idag har jag också varit och köpt garn till en tomteluva som min syster ska sticka åt mig, eller den kommer bli som en vanlig mössa fast lite längre och röd med vit mudd. Jag kan sticka själv men har inte tålamod så det räcker, haha. Trots att vi använder sån där "stickring", Quick knit tror jag det heter, som tydligen ska gå snabbare än vanligt så funkar det inte riktigt för mig. Syrran kan göra klart en mössa på en dag, själv har jag inte den rätta knycken...Virkning passar mig bättre, men så kan jag också bara fastmaska.
 

Skicka en kommentar

0 Kommentarer