Dagens julshopping

Idag skulle pappa iväg till stan och spana efter en stol till sitt rum och jag tog chansen att följa med och komma ut på lite shopping, julshopping såklart. Vi åkte först till Solareturen där pappa köpte sin stol och sedan till Gengåvan (båda är Secondhand-butiker) där jag köpte två jättefina plåtburkar till julgodiset och en jättekotte som kommer bli jättefin dekoration. Jag fick även pappa att köpa en adventsljusstake och några julgranskulor. Sedan åkte vi till Rusta och jag fick äntligen köpa min ljusbricka, sist hade jag inte så mycket pengar med mig, samt rosetter till julklapparna och rött garn till tomteluvan som syrran ska sticka åt mig. Och även här fick jag pappa att julhandla, ny gardinkappa till köket och glitter till granen. Yeey!
 
Inne på Rusta hörde jag en äldre kvinna säga till sin man som stod och kollade på julavdelningen "Det är ju bara oktober. Det är långt kvar till jul. Jag förstår inte varför de plockar fram julen redan?.." Haha, visst är det skrattretande med bittra människor. Du skulle ha hört hennes röst, hon praktiskt taget förbjöd sin gubbe att tänka på julen. Jättegrinig...
 
Röd, guld och den gamla klassiska tomten, me like!
 
Idag blev det även beslutat att vi, jag och min familj, hoppar Ullared. Jag som sett fram emot julshopping på Gekås och sparat pengar sedan juli är såklart lite besviken men det känns ändå okej. Nu kan jag i alla fall börja spana efter julklappar och sluta hålla i pengarna. En hemlig beställning från Ellos är planerad...

Skicka en kommentar

0 Kommentarer