Årets julkalendernyheter

I morgon släpps tre nya julkalendrar på DVD. Barnen i höjden från 1972, Julius Julskötare från 1978 och förra årets julkalender Mysteriet på Greveholm - Grevens återkomst. Den sistnämnda ska jag troligtvis införskaffa mig eller eventuellt önska mig i julklapp. De två andra är ju från 70-talet, dvs. långt före min tid, så jag har ingen aning om de är bra eller ej. Någon annan som vet?


BARNEN I HÖJDEN "Barnen i höjden" utspelar sig i ett höghus på 24 våningar och handlar om människorna som bor där. Här bor bl a Snucke som med sin mamma som är hårfrisörska. Med början på bottenvåningen, börjar Snucke ta sig uppåt och utforskar alla våningar i huset.

JULIUS JULSKÖTARE Björn Skifs spelar Julius Julskötare som lotsar oss genom Svenska Jullagerfabriken och andra företag av olika slag! Här finns hotell, bank, tidning och mycket mer! En klassiker från 1978!

MYSTERIET PÅ GREVEHOLM 2 Mamma Kicki har en liten kris och vill göra en förändring i sitt liv. Efter ett misslyckat besök hos frisören bestämmer hon sig för att en flytt kanske var den förändring hon behöver. Familjen åker och tittar på ett slott som är till salu. På slottet bor spökena Staffan och Jean som ser fram emot lite sällskap efter flera år ensamma.

Skicka en kommentar

0 Kommentarer