Ännu en jullista

 
Det har blivit många jullistor nu och jag hade inte tänkt svara på några fler men så såg jag Alexandras lista och gillade hennes frågor så jag svarar på den. Sista listan på ett bra tag nu :)
 
 
Vilka brukar du köpa julklappar till?
Mina föräldrar och syskon.
 
Har du några favoritdagar i December/Juletiden?
Ja de flesta. Första december, spänningen inför julkalendern. Första advent, julpyntet åker fram. Tredje advent, granen ska fram. Dan före dopparedan. Julafton! Nyårsafton.
 
Tror du på tomten/trodde på tomten som liten?
Jag har väl aldrig direkt trott på tomten men jag älskar idén om att han finns och håller såklart ett öppet sinne och hoppas att mina framtida barn får uppleva magin som idén om tomten faktiskt ger.
 
Vilken är din favorit i Kalle Anka som går på julafton?
Tomteverkstaden, Piff & Puff, allt med Musse och Kalle och när Benjamin Syrsa sjunger ”Ser du stjärnan i det blå”, det är de enda jag kommer på nu.
 
Har du en julstrumpa?
Yes I do, men den används mest som dekoration.
 
Vilken är din favorit på julbordet?
Julskinkan, prinskorven och mammas köttbullar.
 
Adventsljusstakar eller julstjärnor?
Båda.
 
 
Vilken är din favoritblomma att ha hemma under julen?
Hyacinter
 
Vilken juldoft måste det finnas?
Pepparkaka, nejlikor och tända ljus.
 
Brukar du klämma på julklapparna under granen?
Nej jag har växt ifrån det stadiet nu :)
 
Spelar julklappspappret någon roll?
Ja faktiskt, det måsta vara juligt såklart. Gillar lite gammaldagsstil och tomtemönster, gärna i DEN HÄR stilen.

Skicka en kommentar

0 Kommentarer