Säsongens första jullista

Om man bort ser från "Såhär väljer jag"-listan som jag gjorde härom dagen så är detta årets första riktiga jullista, och den är skriven av Tomtens Dotter men med mina svar. Jag lägger även in lite passande bilder bara för att höja stämningen lite.
• • •
 
Har du druckit säsongens första glögg ännu?
Jag dricker inte glögg alls faktiskt men jag tänkte försöka lära mig, så nej.
 
Vad var bäst med julen 2012? (hela säsongen alltså - inte bara julhelgen)
Julmarknaden på Mårbacka, den var riktigt mysig och trevlig. Dit åker vi nog i år igen. Mysig julhelg med helt okej stämning och ganska lagomt med snö. Bra ny julmusik släpptes av bland annat The Baseballs. Sen att jag startade min julblogg såklart!
 
 
Vet du hur du ska fira julen 2013?
Ingen aning, blir troligtvis något liknande förra årets firande. Förhoppningsvis så blir det roligt och stämningsfullt.
 
Vilken är den bästa julfilmen?
Jag älskar "Nu är det jul igen"-filmerna, de är så härliga! Annars kan listan göras ganska lång...

Brukar du köpa en massa nytt julpynt varje år?
Jag försöker att låta bli men något nytt blir det alltid ändå.
(Tomten till vänster köpte jag på julmarknaden på Mariebersskogen förra året, älskar den!)
 
 
Längtar du efter julen?
Jag längtar inte efter Julafton ännu men jag längtar efter juletid och att få julbaka, julpynta, pyssla, handla, julblogga (mer juligt), lyssna på julmusik, fota snö, gå på julmarknad och allt sånt.
 
Släpp fram din inre Grinsch: Vad av "det typiskt juliga" kan du lika gärna skippa?
*Grinch ;) | Oj vad svårt... Sillen, och alla annan fisk som serveras på julbordet. Finns säkert någon i mitt eventuella sällskap som uppskattar det men jag gör det då icke.

Skicka en kommentar

0 Kommentarer