Mysteriet på Greveholm II

 
Jag kom på igår att jag inte har skrivit om min åsikt kring årets julkalender, så jag tänkte göra det nu. Jag har sett alla avsnitt som har kommit ut och kommer absolut se resten. Jag är inte vaken när kalendern visas på TV på morgonen och orkar inte vänta till kvällen så jag kollar på SVTplay vid frukosten varje dag. Jag tycker om Mysteriet på Greveholm från 96' väldigt mycket och har varit lite osäker på ifall det verkligen går att göra en uppföljare på en så omtyckt julkalender. Men jag har blivit positivt överraskad och årets uppföljare är riktigt bra tycker jag. Har alltid tyckt om Greveholm (slottet), det är ett mysigt ställe och en bra miljö för en julkalender. Min favoritkaraktär är mamma Kicki, hon är så härlig och en bra skådis. Har sett henne som Pax i Tillbaka till Vintergatan för några år sedan och gillade henne där också. Jag kommer som sagt fortsätta att följa julkalendern Mysteriet på Greveholm - Grevens återkomst och ser fram emot det!
Vad tycker du om årets julkalender?

Skicka en kommentar

0 Kommentarer