Min jullista

Här är en lista med julfrågor som jag fixade ihop förra året när jag hade små intervjuer om julen på min vanliga blogg. Några av mina läsare fick svara på frågorna och sedan få de publicerade på min blogg + en länkning. Vart väldigt uppskattat. Nu tänkte jag använda frågorna här som en jullista och ni får hemskt gärna låna listan och svara ni också. Berätta gärna i erat inlägg att listan är här ifrån :)
 
Vad tycker du om julen?
Jag älskar julen! Den är min favorit högtid och julafton är den bästa dagen på året.
 
Vilka tre saker önskar du att få mest av allt i julklapp iår?
Ghost Whisperer s. 5, Once Upon A Time s.1 och pengar.
 
Vad är roligast, att ge eller få julklappar?
Båda är roliga fast på olika sätt. Har man gott om pengar är det väldigt roligt att köpa sånt som folk vill ha, slå in och ge. Men om man får det man önskar sig så är det väldigt roligt att få också!
 
Hur skulle din drömjul se ut?
Den skulle vara vit och lagomt kall. Mina nära och kära skulle vara tillsammans och mysa, käka gott, skratta, skoja, prata, umgås, se Kalle Anka, få besök av tomten, öppna paket, dansa runt granen och ha en jäkla massa jul med massa stämning!
 
Vilka är dina 5 favorit julkalendrar?
1. Håkan Bråkan
2. Sunes Jul
3. Gubben Pettson - Tomtemaskinen
4. Tjuvarnas Jul
5. När karusellerna sover
 
Vad äter du mest av på julbordet?
Prinskorv och julskinka. 
 
Vad dricker du helst till julmaten?
Julmust.
 
Ser du Kalle Anka varje jul?
Ja om inget annat lockar min uppmärksamhet.
 
Ser du Karl-Bertil Jonsson varje jul?
Inte exakt varje, men ibland när jag känner för det. Det är en ganska mysig film.
 
Har du nån favorit julfilm?
Grinchen, Polarexpressen, Ensam hemma 1 & 2, Nu är det jul igen 1-3 och Tomten är far till alla barnen.
 
Vilket är ditt favorit julgodis?
Gräddnougaten i Paradis-asken, ischoklad och skumtomtar.
 
När börjar du julpynta hemma?
Till första advent.
 
När klär du granen?
Runt tredje advent. 
 
Har du nån favorit julsång?
Where Are You Christmas med Faith Hill och Mössens Julafton.
 
Vilka färger har du mest av till jul?
Röd, grön, vit, guld och silver.

Skicka en kommentar

0 Kommentarer