Jul på Mårbacka 2012

Vi, jag och min familj, har börjat fundera på julmarknader. Först tänkte vi besöka Skansen men vi håller oss nog i Värmland. Jag föreslog Julmässan på Mårbacka för pappa igår, ni vet stället där författaren och Nobelpristagaren Selma Lagerlöf bodde, han tyckte att det lät som en bra idé så dit bär det nog av den 10 eller 11 november. De har öppet 8-11 november. Ska bli så kul! Hoppas på snö :)
 
"Här kan du uppleva en gammaldags julmässa. Landets skickligaste hantverkare som korgmakare, smeder, vävare, krukmakare, dockmakare, träslöjdare samt många andra hantverkare ställer ut och säljer sina alster. I matboden hittar du hemlagade delikatesser; hemystad ost, rökt korv, skinka, hembakat bröd, sillinläggningar, lax, rökta fårfioler, choklad och andra sötsaker."

Jag har varit på Mårbacka en gång tidigare när min lillebror spelade upp Nils Holgersson som teater i en lada där tillsammans med sin klass för några år sedan. Fint ställe!
 
 
Sedan i december är det julmarknad här hemma också. Mycket roligt att se fram emot!
Har ni några julmarknader inplanerade?

Skicka en kommentar

0 Kommentarer