Ännu en jullista

Tänkte också svara på Cecilias jullista :)
 
Har du något favoritjulpynt?
Min snöglob, och julgranen såklart!

Vad gör du dan förre dopparedagen?
Julmyser. Förra året bakade vi pepparkakor på dan före dopparedagen, jätte mysigt!

Vem är din favorit julvärd genom tiderna?
 Arne Weise, Lotta Bromé och Ernst. 

Hur viktig är julmaten för dig?
Viktig. En del av sakerna på julbordet äter man ju bara en gång om året, som julskinkan t ex.

Vad ser du på TV på julafton?
Kalle Anka ser jag oftast på, annars undviker jag gärna TVn. Tycker att man ska pyssla, spela, umgås och ha trevligt istället :)

Är jultomten viktig för dig?
Vi har "slarvat" med tomten mer och mer för varje år och jag tycker så synd om barn som blir berövade tron om att han finns. Ser gärna att en tomte kommer och delar ut julklapparna, det är tradition för mig.

Äter ni dopp i grytan?
Nej det gör jag faktiskt inte.

Har du någon adventskalender?
Nej det har jag inte...

Känner du någon julstämning just nu?
Ja jag sitter ju just nu och lyssnar på julmusik medans jag svarar på denna lista, sen ska jag läsa lite julbloggar ;)

Vilken julfilm tycker du är bäst?
Polarexpressen är en nyfunnen favorit, men Nu är det jul igen 1-3 och Grinchen har alltid legat mig varmt om hjärtat.

Har du varit Lucia någon gång?
Nej tror jag inte...

Vad är viktigaste som du måste baka till jul?
Ischoklad, den hemgjorda är så mycket godare än den köpta, och pepparkakor är en tradition att baka själv :)

Bästa julkalendern genom tiderna?
Håkan Bråkan 

Om du fick bestämma vad du skulle vara i luciatåget vad vill/ville du vara då?
(tomte, lucia, tärna, stjärngose eller pepparkaksgubbe)
Tomte. Var alltid tärna... 

Dricker ni glögg på julafton i så fall när på dagen?
Ja vi brukar dricka som en "välkomstdrink", sen får man dricka mer under dagen om man vill, när man vill.

Dricker du julsnaps i så fall vilken är din favorit?
Nej. 

Vad gör du för julpyssel?
Jag har redan gjort två ljuslyktor som jag ska visa på bloggen, sen planerar jag att göra smällkarameller och julkort. Får se vad det blir mer :)

Favoritjulgodis som måste finnas på ditt gottebord?
Skumtomtar och ischoklad.

Skicka en kommentar

0 Kommentarer