Jullista

En jullista skriven av Johanna med mina svar.
 
• Hade du en bra jul förra året?
Ja det hade jag. Hoppades kanske på mer stämning och bättre planering från en del men det var bra, fast iår ska det bli bättre!
 
• Vem firade jul i ditt hem förra julen / I vems hem firade du jul?
Jag firade först hos mormor och morfar med släkten på mammas sida + mamma såklart och mina syskon. Sen på eftermiddagen var jag hemma med pappa, syrran och hennes sambo.

• Vilket är ditt bästa barndoms-julminne?
Oj vad svårt... Jularna hos farmor och farfar var väldigt mysiga, de minns jag extra mycket. Det var på den tiden då man var liten och farfar "gick och köpte tidningen" och så kom tomten. Och alla var tillsammans hela dagen, ingen skulle iväg för att fira halva julafton någon annanstans. Så mysigt :)

• Vilket är ditt värsta barndoms-julminne?
Oj denna var ännu svårare... Kan inte komma på något så antar att jag inte har något. Eller så var det väl så hemskt att jag förträngt det. haha. 
 
• När slutade du tro på tomten?
Jag har väl aldrig direkt trott på tomten, jag brukar ha svårt att tro på något jag inte sett, men jag älskar idén om att han finns och håller såklart ett öppet sinne och hoppas att mina framtida barn får uppleva magin som idén om tomten faktiskt ger.
 
• Vad är det godaste du har ställt ut till tomten på julafton?
Brukar inte ställa ut något ^^ Haha skäms nästan över att säga det. Men får väl göra det iår. Tomtegröt på trappen eller mjölk och kakor vid granen? Tomtegröt ute på trappen är väl vad man gör i Sverige, eller?
 
• Ger du något till välgörenhet etc under julen?
Nej tyvärr inte. Skulle gärna om min ekonomi såg annorlunda ut. Har ingen fast inkomst.
 
• När julhandlar du?
Julmat köper ju inte jag då men julklappar brukar jag börja fundera på i september och sedan börjar jag handla i typ oktober, eller när jag kommer iväg till affären.
 
• Hur dags vaknar du på julafton?
När jag vaknar ^^ Blir kanske runt 9-11, beror på om jag ska iväg eller fira hemma.
 
• När äter ni julmat?
Brukar väl vara runt halv 2.
 
• Hur dags öppnar ni julklappar?
Efter Kalle Anka typ, är lite olika beroende på vart man är.
 
• Vad är den bästa julklapp du någonsin fått?
Mina fina julminnen är den bästa julklappen!
 
• Hur brukar din stad/by/kommun julpyntas?
Några ljusslingor över gatorna och en stor gran.
 
• Hur länge är du ledig vid jul?
Så länge jag vill om inget annat dyker upp :P
 
• Hur länge efter jul har du kvar din julgran?
Vi brukar ta bort den ca en vecka efter nyår.
 
• Har du någon gång firat jul utomlands?
Nix.
 
• Har du någon gång gjort egna julkort?
Ja men inte såna som jag skickat iväg, bara gett till typ mamma och pappa :)
 
• Tycker du om att sjunga julsånger?
Absolut!!
 
• Vem vill du helst fira jul med utöver familjen/släkten?
Ingen tror jag. Firar julen med mina nära och kära.
 
• Om du fick tio miljoner, hur skulle du fira jul då?
Jag skulle troligtvis fira med ett stort lyckligt leende på läpparna, och så skulle jag köpa dyrare julklappar och kanske skänka bort till välgörenhet. WSPA skulle få endel! 
 
• Om du kunde ändra något med julen, vad skulle det vara?
Att den alltid garanterat var vit och att ingen stressar. 
 
• Tror du att vi får en vit jul i år?
Jag hoppas på det!
 
• Vad vill du att tomten ska ha med sig för julklapp till dig?
Han får gärna ha med sig lite pengar, Ghost Whisperer s.5 och Once Upon A Time s.1 :D

Skicka en kommentar

0 Kommentarer