Julkoma


Jag hoppas att ni har haft en bra jul allihopa och att ni har ätit en massa gott - det har jag, och än är det inte slut! Idag har jag ätit julmat för tredje dagen i rad här hemma. Jag var egentligen bjuden på lunch hos mormor och morfar men jag kände mig inte riktigt kry i förmiddags, vet inte vad det var som pågick men att åka iväg orkade jag i alla fall inte. Så det blev en tallrik med julmatsrester hemma istället, precis som igår. Nu mår jag bättre och passar på att blogga lite.

Min julafton började med en grötfrukost och sista avsnittet av julkalendern och så kom min syster hit och jag, hon och pappa bytte julklappar. Sedan tog jag och syrran en promenad ner till mamma där vi kollade på Kalle Anka, fikade och bytte julklappar med mamma, småbröderna, morbror och mormor och morfar. Vi återvände hem till pappa för att börja med maten strax efter Kalle Ankas slut.


Efter Karl-Bertil Jonsson behövde pappa åka till Karlskoga (där han jobbar) då han skulle upp tidigt dagen därpå och jag avslutade min julafton i syrrans sällskap framför bland annat Svensson Svensson på TVn. En lugn och mysig hemmajul med min närmaste, precis som jag vill ha det.

Mycket julmat och godis återstår så jag lär hamna i julkoma många gånger fram till nyår.

Skicka en kommentar

0 Kommentarer