Inspirerad av Selmas mössa



En egen "Selma-mössa".

Jag kom på för någon vecka sedan att jag ville testa göra en mössa i liknande stil som Selmas mössa i julkalendern Selmas saga. Jag kan inte sticka men jag har en stickring (Quick Knit) som jag kan göra mössor med, så jag tänkte testa och se vad jag kan få till med den. Jag gjorde ju en tomteluva med den för några år sedan, som jag vet att jag nämnt men faktiskt inte visat er. Jag ska leta fram den!

I går anlände mitt garn som jag beställt från yayday.se. Jag satt länge och funderade på vilka nyanser av grått jag ville ha, men jag tror att dessa blir bra. Jag ska även försöka få till en röd kant men jag kanske skippar bollen på toppen. Men vi får se hur långt garnet räcker. Vill ni att jag uppdaterar om resultatet?

Skicka en kommentar

2 Kommentarer