Höststämning och en glimt av jul



Idag har höstkänslorna varit på topp!

Ett riktigt höstigt väder har vi haft här idag. Det har varit mörkt och mulet, regn och blåst hela dagen. Även naturen börjar skifta i färg lite smått. Väldigt mysigt. Jag är så glad och tacksam över att denna sommaren inte blev lika varm, lång och outhärdlig som den förra.

Förra helgen gjorde jag årets julfilmpremiär med julkalendern Barna Hedenhös uppfinner julen, den är så härlig och väldigt julmysig mot slutet! Och ikväll funderar jag på att ta mig an en till. Håll huvet kallt från 1994 ligger nära till hands, den kan jag aldrig se för många gånger.

Hur står det till hos er? Börjat fundera något på julen ännu?

Skicka en kommentar

3 Kommentarer

  1. Jag har tittat på The Grinch who stole Christmas minst 2 gånger och Pelle Svanslös Julkalender minst 2 gånger också ... :D

    SvaraRadera
  2. Jag har funderat på att se om Barna Hedenhös, finns den på nätet eller hur tittar du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har den (och massa andra) på DVD ;) Tror inte den finns på nätet, tyvärr.

      Radera