Årets andra jullista



Vad har du för stil på julen?
Så traditionellt som möjligt. Jag mixar gärna både gammalt och nytt. Varmt och mysigt med mycket rött, grått och guld.

När plockar du in julgranen? 
Vanligtvis vid tredje advent men förra årets kom den fram redan i början av december. Jag ville att den skulle vara på plats till min och min systers julbakshelg för att ge oss den ultimata julstämningen.

Vad är det viktigaste i julpyntet?
Allt julpynt är viktigt för det är när allt kommer samman som julstämningen infinner sig på bästa nivå. Men för att ge ett svar säger jag julgranen.

Besöker du någon julmarknad?
Ja, för det mesta. I år vill jag besöka Mårbacka igen.

När börjar du lyssna på julmusik?
När lusten faller in. Alldeles för tidigt enligt mångas åsikt antar jag. Men det krävs att jag sysslar med något juligt medan jag lyssnar, annars känns det bara konstigt, speciellt om det är innan december.

Bästa jullåten?
Denna frågan är alltid så svår att svara på, jag lyssnar ju på så mycket och ändrar favorit näst hela tiden! "Mössens Julafton", "Happy Xmas (War Is Over)" och "I Saw Three Ships" går alltid hem ♡

Vart firar du jul?
Hemma, eller hos mamma.

Vad är viktigt på julafton?
Att allt är lugnt, mysigt och stämningsfullt. Gott att äta och trevligt sällskap.

Vad gör du dagen innan julafton?
Uppesittarkväll med Bingolotto eller julfilm.

Vad gör du på julaftonsmorgon?
Äter en god tomtegrötfrukost och kollar på sista avsnittet av julkalendern.

Har ni tomte på julafton? Vem brukar vara tomte i så fall?
Vi har ingen utklädd tomte längre då alla är vuxna eller tonåringar, men det kommer definitivt att införas igen när nästa generation kommer.

Listan kommer från Cix Jul.

Skicka en kommentar

0 Kommentarer