Säsongens bloggdesign och annat bloggnytt



Hej på er i sommarvärmen!
Här är det strålande sol och runt 25 grader varmt, precis som alla andra dagar den här veckan, men trots det sitter jag faktiskt inomhus för det mesta. Jag har studerat hela sommaren och har återstående två veckor kvar. Tack och lov för att jag i alla fall studerar hemifrån, hemma i skuggan. Jag är som sagt ingen sommarmänniska och orkar inte alls med sådant här väder. Men nog om det innan vi totalt kommer in på fel ämne.

Jag har precis som tidigare år ägnat stunder under våren och sommaren till att planera och skapa en ny bloggdesign till nästkommande säsong och igår kväll valde jag att lägga in den här. Den var ju ändå färdig och det är faktiskt bara fem månader kvar till julafton nu. Och jag är som alltid intresserad av eran åsikt.

En ny header, nya bilder, nytt upplägg, nya färger och fonts, snyggare struktur och lite ändringar bland kategorierna. Arkivet hittar ni numera i footern (längst ner på bloggen). Vad tycker ni om årets design?

Något annat som är nytt på bloggen är adressen. Johannas jul har fått en egen domän, äntligen! Så från och med nu är det www.johannasjul.se som gäller, men den gamla adressen fungerar såklart också.

Det är fortfarande lite för tidigt för att börja julblogga, även om jag gärna vill, men på grund av plugg, inlämningar och prov och en liten semestertripp de kommande veckorna blir det inga större svårigheter för mig att hålla mig borta. Jag brukar öppna portarna för den nya bloggsäsongen under första veckan i augusti men i år så gör jag det redan här och nu. Detta betyder inte att jag kommer börja blogga nu, som sagt, men nu har i alla fall "jag är igång för säsongen"-inlägget kommit upp och ni kan räkna med att ett nytt inlägg kan dyka upp i princip när som helst.

Jag hoppas att ni är laddade för en ny kommande bloggsäsong! Det är jag.

Skicka en kommentar

4 Kommentarer

  1. Tycker det blev snyggt. Jag är inte heller nån sommar människa särskilt inte i dessa tider då det är alldeles för varmt. Gillar hösten bättre, svalare ute och man får börja med julplaneringen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad roligt att höra! Ja, samma här :)

      Radera
  2. Jag tycker att designen är väldigt stilren och fin! :) Ha en fortsatt bra sommar och lycka till med pluggandet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra, tack! Då känner jag att jag har lyckats :) Tack, och en fortsatt bra sommar önskar jag dig med!

      Radera