Årets första... julmust!


Titta vad jag har hittat! Tidigare idag såg jag på Ica Supermarket Skoghall:s Facebooksida att de hade tagit fram julmusten i butiken. Min redan ganska bra-iga dag blev genast ännu bättre! Jag planerade redan att cykla ner till affären för att hämta ut ett paket men nu gick det helt plötsligt ovanligt snabbt att komma iväg. Jag brukar undvika Ica på fredagseftermiddagarna men idag trotsade jag människorna för julmust har jag velat ha hela veckan.

Doften, första klunken - vilken känsla!

Jag slog mitt egna rekord förra året med att dricka julmust redan den 28 september, och i år slog jag rekord igen. Men efter denna flaska dröjer det nog ett tag innan jag dricker någon mer must - några veckor i alla fall. Jag dricker egentligen inte läsk men julmust måste jag ha till jul!

Har du fått tag på något must ännu? Dricker du direkt eller vill du vänta?

Skicka en kommentar

4 Kommentarer

  1. Gott! Jag väntar för fullt här hemma :) Håller dock med dig, det blir nog bara en flaska innan jag väntar ett par veckor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är inte roligt när det blir för mycket av det goda alldeles för tidigt, då förstörs det speciella med julmusten.

      Radera
  2. Men nej vad gott!! Jag tror dock att jag kommer vänta ytterligare någon månad innan jag köper hem en flaska. Härligt med så mycket hösttecken överallt!

    SvaraRadera