Nytt julklappspapper


I år blir det två teman.
Jag kom iväg lite tidigare från skolan idag och bestämde mig för att utnyttja tillfället och ta en tur på stan. Jag planerade att besöka Panduro och köpa julklappspapper. Jag har äntligen bestämt mig för vilket tema jag ska köra på. Jag velade mellan rödvitt eller en mer gammaldags stil, lite som förra året, men kom sedan fram till att jag faktiskt kan köra på båda. Jag tror att det kan bli en jättefin kombination när klapparna kommer tillsammans under granen sedan. Så ett rött papper med vita prickar och ett naturpapper med pepparkaksfigurer fick det bli. Pepparkakspappret föll jag för direkt, så fint! När det gällde rödvitt velade jag mellan prickat eller rutigt men valde som sagt prickarna. Lite dyrare papper i år men ack så fint!

Jag gjorde också några julklappsinköp idag. Till min syster har jag bestämt mig för vad jag ska köpa så jag tänkte att jag lika gärna kunde komma igång nu. Jag har gjort ett litet inköp för några veckor sedan men nu är jag igång på riktigt. Men jag har fortfarande många julklappar kvar att klura ut... Och sedan slå in, såklart!

Brukar du ha något tema på din julklappsinslagning?

Skicka en kommentar

3 Kommentarer

  1. Pepparkakspappret var jättefint! Jag har precis beställt ett skotskrutigt papper som jag hoppas blir bra men jag funderar också på att ha två teman. Jag har ganska många rullar papper från tidigare år som jag också borde använda så så får det nog bli. Kul med lite olika också :)

    SvaraRadera
  2. Åh, pepparkakspappret va väl för fint!

    Jag brukar ha teman på julklapparnas inslagning, vet inte varför egentligen, det va något jag började med för ca 2 års sen. Men ja, jag tycker det är finare med en "röd träd" på klapparna :)

    SvaraRadera
  3. Jag vill ha ett tema men eftersom jag har en massa julklappspapper över så har jag bestämt att jag ska använda upp det först innan jag köper nytt, men det verkar aldrig ta slut. Förhoppningsvis får jag köpa nytt nästa år

    SvaraRadera