Tre månader till julafton


24 september = premiär för höstkängor.
Med endast tre månader kvar till julafton fick det idag bli premiär för mina nya fodrade höstskor. Temperaturen har legat runt 10 grader under största delen av för- och eftermiddagen och varmare kläder börjar bli allt mer behövligt. Igår fick till och med vantarna göra premiär. Halsduk har jag använt av och till i några veckor. Mössa har jag haft en gång, eller kanske två... Men visst är det härligt med höstkyla. Hoppas inte temperaturen sjunker alldeles för fort bara, det är jag inte redo för ännu!


Och så idag, med endast tre förväntansfulla månader kvar till årets härligaste dag trillade denna fina tomteparad ner i brevlådan. Den har jag fyndat på FB. Jag älskar julpynt i lite gammaldags stuk. Denna ska få stå i mitt fönster till jul, eller där den nu passar bäst. Visst är den fin!

Nej nu måste jag ta på mig mer kläder tror jag, eller en filt, det är lite kyligt här hemma.
Tända ljus ska jag nog göra!

Skicka en kommentar

1 Kommentarer

  1. Jag njuter verkligen av höstkylan som sänkt sig över Norrland. Äntligen känns det som att vintern och julen är på väg när man får svepa in sig i filtar inomhus och hallsdukar utomhus. :D

    Åh vilken fin tomteparad! Liksom du älskar jag julpynt i gammaldags stil. Det måste inte alltid vara gammalt, bara det ser gammalt ut räcker ofta långa vägar. :)

    SvaraRadera