15 julfrågor

 
Nu kommer det ytterligare en rolig jullista och denna gång är det svenskjul.blogspot.se som knåpat ihop en!
 
 
1. Vilket datum klär du granen? 
Vi har en minigran (bilden ovan) som kommer fram samtidigt som det andra pyntet och den stora granen kommer fram runt tredje advent (1-1,5 vecka innan jul).

2. Vilka julmarknader brukar du besöka?
Jag brukar inte vara stammis på någon julmarknad men Julmässan på Mårbacka är en nyfunnen favorit, där var jag förra året och planerar att åka dit även i år. 

3. Om du julpysslar vad gillar du bäst att göra då? 
Julkort, måla kottar, smällkarameller, godisstrutar, apelsiner med nejlikor och tavlor.

4. Brukar din stad/by pynta mycket eller lite? 
Helt okej mycket. 

5. Har ni tomte? 
Oftast. Förra året agerade min 10-åriga lillebror tomte, en liten tomtenisse med andra ord :)

6. I vilka rum brukar ni ha julgardiner? 
I vardagsrummet och i mitt sovrum. 

7. Vad gör du dan förre dopparedagen?
Olika. Julmyser. Förra året till exempel så firade jag jul med mamma och syskonen, vi bakade julgodis, öppnade paket och umgicks. Och året innan bakade jag pepparkakor med pappa.

8. Vad är viktigaste som du måste baka till jul?
Ischoklad. Det är det enda som man kan räkna med att jag garanterat bakar varje år.
 

9. Favoritjulgodis som måste finnas på ditt gottebord?
Ischoklad, juleskum och tryffel.

10. Dricker ni glögg på julafton i så fall när på dagen?
Ja vi brukar dricka som en "välkomstdrink", sen får man dricka mer under dagen om man vill, när man vill.

11. Vem är det som julpyntar hemma hos er? 
Vi brukar alla hjälpas åt men det är nog jag som går in för det mest och ser till att det blir gjort så snart som möjligt. Förra året var det jag och syrran som skötte det mesta med julpyntandet.

12. Julknäcke eller vörtbröd? 
Vörtbröd, men utan russin!

13. Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton? 
Aldrig, skulle vara jättetrist..

14. Hur ser din julfrukost ut? 
Ofta gröt med kanel eller en smörgås.

15. Vilket är ditt bästa julrecept som du har fått av någon i din släkt? 
None, tyvärr..

Skicka en kommentar

0 Kommentarer